Advertise on Shadowville
You must be logged in to post
 
Search Forums:


 




Adidas Neo Homme

UserPost

8:50 pm
August 2, 2017


sooo

Legendary Shadowvillian

Posts: 6135

1

Det var først, før Nike kom sammen, under markedsføringsledelsen af Knight, at sneakers og mode blev næsten uløseligt forbundet. Nike Cortez, udgivet i 1972, benyttede sig af to kulturelle tendenser - et oplagt forbrug og en fornyet besættelse af fitness (især i løb) - for at markedsføre den bevævede eneste, Bill Bowerman havde opfundet.

Cortez blev løsladt på højden af ??OL i 1972 - og Nike havde skarpt sikret, at atleterne på det olympiske felt var klædt i skoene. Og også skoens design var væk fra atletik alene. Fås i en række farver og med for første gang det ikoniske "swoosh" Nike Air Max Tavas Femme -logo, var skoene ment, CNN noter "for dem, der &Ralph Lauren Shorts Mens oslash;nskede at skille sig ud på dansegulvet og løbesporet. ”

Se potentialet, andre designere sluttede sig til festen. I 1984 udgav Gucci sine ikoniske Gucci Tennissko. I 1985 satte væddemål på en rookie atlet ved navn Michael Jordan, Nike selv sin Air Jordans. (Som brugt på retten, CNN noter, blev skoene oprindeligt forbudt af NBA-kommissæren David Stern, med den begrundelse, at de overtrådte hans bestemmelse om, at retten sko var flertalshvid. Jordan bragte dem alligevel. Nike lykkedes at betale bøderne.) Og i 1986 udgav Run-DMC "My Adidas" - ikke den første musikalske ode til fodtøj, men en fortælling.

Sangen markerede på den ene side fødslen af ??det intime kunstneriske Asics Gel Lyte 3 Femme og kommercielle forhold mellem hip-hop og sneakers; Det Nike Air Max 95 Womens signalerede også, at skoene havde størknet deres status som status symboler.

I dag, som følge af alt dette, er atletiske skoudgivelser opfyldt med den samme slags ivrig begejstring, som modeshows er, og ikke kun i sneakerhead-kultur. Kanyes Yeezy Boost 350 kollektion udsolgt lørdag om 15 minutter; I kort rækkefølge optrådte et par sko på eBay med en pris på $ 10.000. På grund af den kreative markedsføring, som Nike og Phil Knight pionerer i, er atletiske sko nu eftertragtede og indsamlet og talt om og infunderet med kunst. Det er også at sige: De er mode. "Der er denne prestigefaktor," fortalte en sportsindustri analytiker The Washington Adidas Neo HommePost. "Hvis jeg kan købe et par LeBrons, Nike Cortez Uomo betyder det, at jeg har $ 175, og det gør du ikke."


advertisements