Advertise on Shadowville
You must be logged in to post
 
Search Forums:


 




Adidas Gazelle Femme Rose

UserPost

9:56 pm
August 31, 2017


sooo

Legendary Shadowvillian

Posts: 6135

1

Søndag Adidas Gazelle Femme Rose markerede 30-årsdagen for Nike Air Max 1-sko, og for at fejre blev mærket frigivet 24 timers marketing kaldet "Air Max Day". Blandt indsatsen blev pop-up butikker kaldet "sneakeasies", hvoraf den ene udstillede en ny annoncekampagne for Nike.

Men reklamerne bag disse printannoncer er ikke fra Wieden + Kennedy-fordi annoncerne ikke er beregnet til at sælge sko. I stedet arbejdede kunstnere Ava Nirui og Alex Lee med mærket til at præsentere en spoofkampagne, der pokes sjovt af samfundet og betaler hyldest til old school Nike creative.

Skoene blev afsløret i en udstilling på sneakeasy, der er placeret i New York, og annoncerne blev første gang offentliggjort i Dazed magazine og derefter hentet af sneakerhead og fashion blogs. Hver af dem har et billede Asics Gel Quantum 360 Dames af en reimagined Nike Air Max sko og kopi, der efterligner den samme fed skrift fra 1990'ernes printkampagner. I et interview med Dazed afslørede Nirui, at de havde været i forhandlinger med Nike i et år på dette projekt.

"Ava og jeg deler en følelse af mørk humor - og en forpligtelse til ikke at tage noget for alvorligt," sagde Lee til Dazed magazine. "Når du koger det ned til dets elementer, er det jo en flok Nike-sneakers. Selv når du arbejder på de falske annoncer, ville vi holde tingene storslåede og sjove, ligesom de klassiske Air Max-annoncer."

Tag for eksempel "Nike Food Processair", AKA "selvforsvarskoen." Det er en Air Max 97 indpakket i pigtråd, gennemboret med negle og stablet med barberblad. Kopien Adidas Tubular Mujer lyder: "For din sundhed. NIKE FOOD PROCESSAIR: Det er ligesom den spilfrugt ninja, men i det virkelige liv og med dine fødder hugger ingredienser til smoothies, dips, stews, saucer-mulighederne er Adidas NMD Hombre uendelige. Og du ' ll brænde en flok kalorier fordi det er virkelig svært. "

Hvad angår det grimme budskab, forblev Nirui coy og sagde: "Selvfølgelig viser nogle af vores stykker noget, der kan ske i verden lige nu, men vi tror ikke på at skubbe vores meninger ned i menneskets hals. messaging er super kryptisk. Hvis du får det, får du det, og hvis du ikke gør det, fortsæt. "

Tidligere har Nirui kunst været uopfordret af mærker. Hun har påklædt familien "The Simpsons" i Gucci og formet Comme des Garcons Ralph Lauren Flag Mens tøj ud af en Champion sweatshirt. Sidste gang hun lavede sammen med Lee, genoprettede parret kønsvæske bane mode på Barbies. Uanset hvad projektet er, er det typisk gjort i tungen.


advertisements