Advertise on Shadowville
You must be logged in to post
 
Search Forums:


 




Nike Air Pegasus 89 Femme

UserPost

11:53 pm
November 19, 2019


sooo

Legendary Shadowvillian

Posts: 6135

1

Het is vijf jaar geleden sinds Nike's eerste Air Max Day in 2014. Als je door dat nieuws je niet oud voelt, is het waarschijnlijk omdat je dat niet bent - wat perfect is voor de doeleinden van dit artikel, omdat je misschien iets leert.

Vroeger, vóór Apple Watches en platina Travis Scott-albums, bedacht Beaverton een Nike Air Max 720 Dame nieuw concept: een dag gewijd aan hun meest beroemde lijn. Vroege feesten waren klein van formaat volgens de huidige normen. Er werden geen sneakers de ruimte ingestuurd, er werden geen documentaires gefilmd, geen VaporMaxes werden gepleisterd over Centre Pompidou en er werd niets 'vooruit gestemd'.

Dus, hoe zijn we gekomen van het bescheiden begin van 2014 tot de titanic vieringen van vandaag? Goede vraag. Laten we het één Air Max-dag tegelijk nemen.

De Air Max 1 uitgebracht in 2014 zou een ware, een-op-een recreatie voor zijn voorvader zijn geweest als het niet was voor een schroeiende ‘Volt’ zool en ‘3,26’ op de tong gedrukt. De beoordelingen waren gemengd, maar iedereen kon het erover eens zijn dat de OG de verpakkingsafdeling Nike Air Max 270 Femme overtrof. In plaats van een doos, heeft Nike wat Nike Air Max 270 Dámské schoenen geleverd in een enorme verpakking met luchtbellen, zoals Jacques Slade in een vroege video documenteerde.

Afgezien van het product, hield Nike evenementen in belangrijke steden zoals New York, Los Angeles en Shanghai, waarbij de laatste een enorme herdenkingssneakerbox organiseerde. Als een kleine overwinning voor hun marketingafdeling, gaf de nieuwe vakantie Nike hun toen meest geliefde Instagram-post.

Om verder terug te spoelen dan de OG Air Max 1, nam Nike het terug naar de tekentafel. 2015, Air Max Zero, gefactureerd als 'Degene voor de 1', heeft een oude schets van Tinker Hatfield nieuw leven ingeblazen.

Nike verhoogde ook de ante met evenementen. Samen met de ‘Masters of Max’ en ‘Air Max Archive’ segmenten, runden Adidas Ultra Boost Damen ze een ‘Air Overview’-serie die Air-heads over Nike Internationalist Femme de hele wereld benadrukte. Activeringen troffen opnieuw grote steden, maar ook niet-kosmopolitische locaties deden mee. Uit in Praag? Bekijk de parkour. Gevestigd in Johannesburg? Luister naar wat lokale helden spreken en grijp tegelijkertijd nieuwe Air Maxes.

In plaats van één release de glorie te laten opslokken, zag Air Max Day in 2016 Nike uittakken met drie nieuwe HTM-drops. Begonnen in 2002 met een luchtmacht 1 die tegemoet kwam aan de Japanse 'kennerscultuur', verenigt HTM Hiroshi Fujiwara, Tinker Hatfield en Mark Parker voor speciale releases. In 2016 leverde de trojka elk een Air Max: Fujiwara maakte de Air Max LD Zero H, Hatfield de Air Max 90 Ultra Superfly T en Parker de Air Max Ultra M.

Met Air Max Day nu volledig ontwikkeld, ging Adidas ZX 750 Femme Nike all-in op buitenschoolse activiteiten. De eerste Air Adidas ZX Flux Donna Max Con vermaakte sneaker-nerds in Tokio, Hong Kong en New York, terwijl de Masters of Air-documentaire negen Nike-verzamelaars - sommige met meer dan 40.000 paren - op hun motieven onderzocht.

Hoewel 26 maart eerder grote dingen betekende, was 2017 extra speciaal. Iedereen weet hoeveel Nike van een jubileum houdt en met deze Air Max Day die 30 jaar zichtbare Air markeert, liet Beaverton het niet voorbijgaan zonder een lied en dans.

Omdat drie releases nu een zware inspanning waren, verhoogden ze het aantal collecties van 2017 naar zeven. Oude favorieten keerden terug en klassieke kleuren werden samengevoegd, maar het drawcard was de Air VaporMax. Ongetwijfeld de eerste Air-tech vooruitgang in jaren, bracht de sneaker full-length Air in de vergelijking en veranderde Nike Air Pegasus 89 Femme alles voor de lijn. Slim, Nike droeg hype met een CDG-colab die maanden eerder uitkwam en uitverkocht.

Terwijl sommige die-hards de VaporMax de ruimte in stuurden, omvatten Nike's eigen stunts het projecteren op het Centre Pompidou (het gebouw dat zichtbare Air inspireerde), elk reclamebord op Times Square oprapen en een blockparty met Travis Scott. Dit was ook het jaar waarin de ‘Vote Forward’ competitie van Nike werd gewonnen door een man genaamd Sean Wotherspoon.


advertisements